Article Månedens innlegg fra diskusjonsforumet
Banner

Meningsmåling

Burde Aktivitetveggen vise alle medlemmers aktivitet, ikke bare dine venners aktivitet? (du velger fremdeles selv om din egen aktivitet vises for alle registrerte, bare venner eller bare deg selv)
 
Månedens innlegg fra diskusjonsforumet
fredag 30. juli 2004 10:32

Vi gratulerer Svein I Pilskog med månedens innlegg i diskusjonsforumet! Innlegget er ikke redigert av NetworkMarketing.no.


 

Hype og NettverksMarkedsføring

1: Min definisjon på hype.
2: Er hype bra eller dårlig?
3: Hvordan jeg mener man bør markedsføre sitt konsept på en etisk riktig måte .
4: Bør man legge mest vekt på muligheten til å tjene penger eller på produktene?
5: Hvor går grensen mellom kortsiktig og langsiktig?
6: Jeg mener at hype ikke vil duplisere ledere, og at duplisering av ledere er nøkkelen til suksess I NM!

1: Min definisjon på Hype.

Hype er noe så enkelt som å overdrive. I vår sammenheng å “overselge” konseptet vårt, enten bevisst eller ubevisst. Dersom du markedsfører konseptet ditt på en slik måte at du vet at det ikke kan følges opp i ettertid, så er det en Hype. Et annet ord for dette er Halleluja virksomhet.

2: Er Hype bra eller dårlig?

Med min definisjon på Hype, så mener jeg definitivt at Hype er negativt. Dette fordi man skaper en unaturlig høy forventning hos de nye prospectene, og dette medfører skuffelse når de etter hvert finner ut at realiteten ikke svarer til forventningen som var Hypet til de.

3: Hvordan jeg mener man bør markedsføre sitt konsept på en etisk riktig måte.

Dette er et meget omfattende emne, som jeg bare så vidt vil berøre her. Man bør først og fremst bruke tilstrekkelig med tid til å sette seg inn i hva NM er, og også tilstrekkelig tid til å sette seg inn i konseptet/firmaet man bestemmer seg for å engasjere seg i. Her mener jeg “tilstrekkelig tid” kan vere den tiden det tar en å vite svarene på de mest elementere spørsmålene som dukker opp hos de man markedsfører til. Det er klart at mange av spørsmålene dukker opp etterhvert, og det er klart at vi lærer mens vi går i denne bransjen. Jeg personlig lærer noe nytt hver dag. Likevel mener jeg at man sammen med teamet sitt bør ha som ambisjon å alltid være 100% i stand og klar til å supportere de nye prospectene som blir med i teamet. Man bør se på dette som en jobb og ikke en hobby!

Dette handler om å anbefale videre noe man selv liker og har tro på, det vet vi alle. En av de tingene som gjør bransjen vår meget spennende er muligheten til å tjene penger på å gjøre akkurat det.

Jeg mener man bør “underselle” sitt konsept! Dette fordi man på denne måten garantert vil skape positive overraskelser i utviklingen til sitt teams nye prospecter. Det er kjempekult når dine prospects får slike positive AHA-opplevelser! Det er slike opplevelser som er mye med på å skape dine prospects kontinuerlige engasjement.

4: Bør man legge mest vekt på muligheten til å tjene penger, eller på produktene?

Først og fremst mener jeg at produktene må vere så bra at man vil bruke de og anbefale de uansett om man tjener penger på dette eller ikke. Produktene bør stå i fokus, men det er vel ikke til å legge skjul på at "alle" vi som er her inne på dette forumet også er i denne bransjen fordi vi ser muligheten til å oppfylle våre egne og andres drømmer gjennom å skape økonomisk frihet ved hjelp av NM. Derfor er det klart at mye av fokuset blir lagt på muligheten til å tjene penger. Jeg mener at man i en seriøs presentasjon (for flere samtidig) bør snakke 75% om produktene, og 25% om inntjeningsmulighetene. Det er klart at man ofte fokuserer på det som er mest interessant for sitt publikum, og har man "en til en"-presentasjon så snakker man mest om det som denne personen er interessert i.

5: Hvor går grensen mellom kortsiktig og langsiktig?

Dette blir selvfølgelig meget individuelt. Jeg mener kortsiktig planlegging og arbeid er 1-5 år, og at langsiktig planlegging og arbeid er alt over 5 år.

6: Jeg mener at hype ikke vil duplisere ledere, og at duplisering av ledere er nøkkelen til suksess I NM!

Skal man oppnå suksess i NM, da med tanke på å gjøre det til et levebrød, og kanskje til og med skape seg økonomisk frihet, så må man ha et instendig ønske om å hjelpe andre til å oppnå det samme.

Med det som utgangspunkt så utvikler man seg selv til å bli en leder, og da har man oppnådd steg 1, og mest sannsynlig så tjener man brukbart med penger allerede her.

Så må man lære seg å lære opp nye ledere i sitt team, og jeg mener at nøkkelen til suksess ligger her. Ved å skape nye ledere i sitt team, oppnår man en duplisering av seg selv – en duplisering av ledere! Når man har kommet hit, er man inne i steg 2, og man er godt på vei til å realisere sine egne og andres drømmer.

 

 

Banner