Article Intervju med Nils Christian Lærdal
Banner

Meningsmåling

Burde Aktivitetveggen vise alle medlemmers aktivitet, ikke bare dine venners aktivitet? (du velger fremdeles selv om din egen aktivitet vises for alle registrerte, bare venner eller bare deg selv)
 
Intervju med Nils Christian Lærdal

Nils-Christian Lærdal har vært Daglig leder i LR-International i 5 år – LR har operert i Norge siden 1995. Takket være spennende produkter og deres Starbox har LR sine salgstall økt de senere årene.

Hva har du jobbet med tidligere ?

Tidligere har jeg jobbet med finans innenfor farmasi, så det var et stort hopp å gå over til direktesalg. Jeg har lært mye i de 5 årene jeg har jobbet i LR-International. Det er en vanvittig interessant bransje. Det er en mulighet for mennesker til å få til noe stort hvis de jobber hardt.

"De to pilarene vi bygger på er Aloe Vera – som er et produkt som er meget akseptert i markedet og vi får meget positive tilbakemeldinger på Aloe Vera serien.
Vi har også den meget viktig pilaren: Starbox. vi lager parfyme med kjente personligheter som Michael Schumacher og Anna Kournikova og vi har en hel familie med Stars. Disse produktene får vi meget gode tilbakemeldinger på.

Går LR-International Norge i overskudd i 2003 ?

Ja, i 2002 gikk vi med overskudd – 2003 ser også bra ut, jeg regner med at dette skal gå den rette veien.

Hvor mange distributører ?

Vi har ca 5000 distributører – noen jobber fulltid med LR, men de fleste har det som bi-inntekt ved siden av en annen jobb.

Hva skal til for å få LR-Mercedesen ?

Det er en del av det vi ønsker å profilere oss med – suksess. LR er et tysk firma og det er kanskje i Tyskland mer enn i Norge et statussymbol og tegn på suksess, men om man gjør det bra i Norge har man mulighet til å få bil – også i Norge. Det har vært en del problemer rundt dette tidligere på grunn av misforståelser, men nå er dette bli forbedret og fungerer bra.
De som kommer inn og forventer gull og grønne skoger uten å gjøre noen ting – vi forklarer de at det trengs en innsats til hver måned, for at de skal få noe tilbake. Man kan ikke kjøre rundt i en LR-Mercedes uten å gjøre noenting.

Vi baserer oss på at folk kjøper produktene fordi de synes de er bra. Differansen mellom innkjøpspris og utsalgspris er den første fortjenesten til distributørene. Ettersom man bygger nettverket vil man tjene på andre mennesker salg av varer i tillegg til sitt eget salg. Hvis man virkelig skal gjøre det bra i LR, som i andre nettverksselskaper også, så gjelder det å ha mange mennesker som selger produkter slik at volumet øker.

Ser du på de nye ”hotte selskapene” som en trussel fordi de kan ”stjele” mange mennesker fra et nettverk ?

Ja, det er selvfølgelig ikke noe hyggelig for oss å oppleve – det er en av denne bransjens ulemper. At distributørene øker omsetningen ved å bygge et nettverk er jo det vi lever av, og når de hopper av har de mulighet til å dra nettverket med seg videre – det er noe vi må leve med.

LR-International er medlem i Direktesalgsforbundet og der har vi en regel om at man ikke skal stjele distributører fra andre nettverk – det er dårlig ansett i bransjen. Det er mange useriøse aktører som gjør dette. Vår mening er at det på lang sikt ikke hjelper noe å hoppe fra gren til gren for å finne det grønne gresset på den andre siden.
Man må finne selskapet man trives best i og deretter bygge nettverk. Man får det ikke bedre til ved å dra med seg nettverket rundt til nye selskap.

 


Aktuelle linker:

  • LR-International.no

  •  

    Banner